Neurologopeda
Terapia afazji i dysfazji:
- terapia osób z uszkodzeniami neurologicznymi po przebytych urazach i udarach mózgu (afazja ruchowa, czuciowa, ruchowo – czuciowa).
Terapia dyzartrii:
- terapia osób u których trudności z mową wynikają z nieprawidłowej pracy mięśni oddechowych, fonacyjnych i artykulacyjnych, spowodowanej uszkodzeniami odpowiednich struktur mózgowych. Terapia ma na celu poprawę komunikowania się z otoczeniem przez usprawnianie uszkodzonych grup mięśni.
Terapia mowy dla dzieci z następującymi problemami:
- upośledzenie umysłowe;
- autyzm i zaburzenia ze spektrum autyzmu;
- zespół Aspergera;
- zespół Downa;
- zaburzenia neurorozwojowe i ogólnorozwojowe;
- porażenie mózgowe;
- afazja (ruchowa, czuciowa, ruchowo – czuciowa), dysfazja, dyzartria.
Zajęcia wspomagające naukę czytania dla dzieci.
W pracy wykorzystywana jest metoda krakowska, terapia Castillo – Morales, terapia ustno – twarzowa. Pracujemy m.in. na oryginalnych pomocach dydaktycznych metody krakowskiej stworzonych przez Profesor Jagodę Cieszyńską i współpracowników oraz innych materiałach edukacyjnych, w tym pomocach przeznaczonych dla osób dorosłych, u których stwierdzono afazję.
Na życzenie rodzica opracowujemy pisemnie program terapeutyczny możliwy do zrealizowania w warunkach domowych przez dziecko i rodzinę.
Na każdym spotkaniu przekazujemy informacje zwrotne dotyczące przebiegu zajęć oraz wskazówki na temat samodzielnej pracy rodzica z dzieckiem. Chętnie odpowiadamy na pytania rodziców.
Organizacja zajęć:
Praca odbywa się regularnie min. 1 raz w tygodniu.
Ilość spotkań zależy od potrzeb, postępów terapii oraz preferencji rodziców (w przypadku terapii dziecka).
Czas trwania zajęć to 60 minut.