Pomoc psychologiczna dla dzieci i młodzieży:
- kształtowanie umiejętności szkolnych i porozumiewania się;
- praca nad zaburzeniami sfery poznawczej i mowy;
- praca nad zaburzeniami sfery emocjonalnej i społecznej;
- praca nad zaburzeniami koncentracji uwagi i pamięci;
- wspomaganie samodzielności i codziennego funkcjonowania;
- budowanie samooceny;
- pomoc w radzeniu sobie ze stresem i inne.
Pomoc przeznaczona dla dzieci i młodzieży z następującymi problemami:
- upośledzenie umysłowe;
- autyzm i zaburzenia ze spektrum autyzmu;
- zespół Aspergera;
- ADHD;
- ADD;
- zespół Downa;
- zaburzenia zachowania;
- zaburzenia neurorozwojowe i ogólnorozwojowe;
- porażenie mózgowe;
- zaburzeniami koncentracji uwagi i pamięci;
- afazja, dysfazja, dyzartria;
- specyficzne trudności w uczeniu się (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia);
- nadmierne napięcie emocjonalne i stres
- inne problemy.
Zajęcia wspomagające naukę czytania dla dzieci.
Pomoc psychologiczna dla osób dorosłych:
– dla osób po udarach i wylewach (afazja ruchowa, afazja czuciowa, ruchowo – czuciowa);
– kształtowanie umiejętności radzenia sobie ze stresem;
– praca nad zaburzeniami uwagi;
– pomoc w radzeniu sobie z nadmiernym napięciem emocjonalnym i inne.
W pracy wykorzystywane są pomoce i materiały dydaktyczne.
Na życzenie rodzica opracowujemy pisemnie program terapeutyczny możliwy do zrealizowania w warunkach domowych przez dziecko i rodzinę.
Na każdym spotkaniu przekazujemy informacje zwrotne dotyczące przebiegu zajęć oraz wskazówki na temat samodzielnej pracy rodzica z dzieckiem. Chętnie odpowiadamy na pytania rodziców.
Organizacja zajęć:
Praca z dzieckiem odbywa się regularnie min. 1 raz w tygodniu.
Ilość spotkań zależy od potrzeb, postępów terapii oraz preferencji rodziców (w przypadku terapii dziecka).
Czas trwania zajęć to 60 minut.